0202 Aurkezpena


Otsailaren 2an

JAUNARENAURKEZPENA

Jaia

 

Jai hau astegunean izaten danean, hemen doguzan irakurgai bietako bakarra hartuko da Ebanjelio aurretik. Baina domekaz suertatu ezkero, irakurgai biak iragarriko dira. Erantzun-salmoa lehenengo irakurgaiaren ondoren abestu edo esango da.

 I. Irakurgaia  (1. aukera)

Laster etorriko da bere santutegira
zuek bila zabiltzen nagusia.

Malakiasen Profezia liburutik

Ml 3, 1-4

    Hau dino Jainko Jaunak: «Hor bialtzen dot neure mezularia, nire aurretik bidea prestatzera. Eta laster etorriko da bere santutegira zuek bila zabiltzen nagusia, eta gogo biziz gura dozuen ituneko mezularia. Horra non datorren, dino Jaun ahalguztidunak.
    Nork jasan haren etorrera-eguna? Nor zutunik egon, ha agertzean? Urtzailearen sua lez izango da, garbitzailearen lixiba lez. Urtu eta garbitzeko jesarriko da; zidarra eta urrea garbitzen diran lez, halantxe garbituko ditu Lebiren ondorengoak, Jaunari opariak behar dan lez eskeini deioezan. Orduan, atsegin izango jako Jaunari Judako eta Jerusalemgo oparia, lehengo sasoietan lez».

Jaunak esana.

 

I. Irakurgaia  (2. aukera)

Jaunaren aurkezpenaren jaia domekan izan ezkero, hau II. irakurgaia izango da.

Gauza guztietan senideen antzeko izan behar eban.

Hebrearrei egindako epistolatik

Heb 2, 14-18

    Familia bereko seme-alabek odol eta haragi berak dabezan lez, Jesusek gizakiaren odol-haragiak hartu ebazan, bere heriotzaz heriotzaren nagusia dan deabrua ezerezteko, eta heriotzaren bildurrez euren bizitza osoan esklabo bizi ziranak askatzeko; Jesus ez zan-eta aingeruei laguntzera etorri, Abrahamen jatorrikoei baino. Horregaitik, gauza guztietan bere senideen antzeko izan behar eban, abade nagusi errukitsu eta Jainkoari dagokiozan gauzetan fidagarri izateko, herriaren pekatuak parkatzeko gai.
    Bera be nekeetan probatua izan zalako, orain gauza da probaldian dagozanei laguntzeko.

Jaunak esana.

 

Erantzun-salmoa

Sal 24 [23], 7. 8. 9. 10 (R/. 10bc)

R/.   Jaun ahalguztiduna da Errege ospetsua.

V/.   Ateburuok, zabaldu zaiteze,
zabaldu zaiteze, aspaldiko ateok,
badator-eta Errege ospetsua. R/.

V/.   Nor da Errege ospetsu hori?
Jauna da, indartsu eta ahaltsua,
Jauna, guduan ahaltsua. R/.

V/.   Ateburuak, zabaldu zaiteze,
zabaldu zaiteze, aspaldiko ateok,
badator-eta Errege ospetsua. R/.

V/.   Nor da Errege ospetsu hori?
Jaun ahalguztiduna,
bera da Errege ospetsua. R/.

 

Aleluia               

Lk 2, 32

R/.   Aleluia.

V/.   Nazinoak argitzeko argia
        eta zure herri Israelen ospea. R/.

 

Ebanjelioa

          Ebanjelio hau era laburrean ik. honen ondoren.

Ikusi dabe nire begiok Zugandiko salbazinoa.

  Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik

Lk 2, 22-40

    Moisesen legearen arabera, amari garbikuntza egiteko unea heldu jakonean, gurasoek Jerusalemera eroan eben Jesus, Jaunari aurkezteko. Izan be, holantxe dago aginduta Jaunaren legean: «Lehenengo-seme guztiak Jaunari sagaratuko deutsazuez». Jaunaren legean ezarritako oparia be eskeini behar eben: «Usapal bi edota usakume bi».
    Bazan Jerusalemen Simeon izeneko gizon bat, gizon zintzo eta jainkozalea, Jainkoak Israel noiz kontsolatuko zain egoana. Espiritu Santua beragaz eban, eta aditzera emona eutson ez zala hilko Jaunaren Mesias ikusi arte. Eta Espiritu Santuak eraginda tenplura joan zan.
    Legeak agintzen ebana betetzeko gurasoek Jesus umea tenplura eroan ebenean, Simeonek seina besoetan hartu eta Jainkoa bedeinkatu eban, esanez:

 «Orain itzi zeinke, Jauna,
zeure morroi hau bakean hiltzen,
Zeuk berbea emon bezala.
Ikusi dabe nire begiok Zugandiko salbazinoa,
herri guztien aurrean Zuk aurkeztua:
nazinoak argitzeko argia
eta zure herri Israelen aintza».

    Umearen aita-amak harrituta egozan seinaz esaten ziranakaz. Eta Simeonek bedeinkatu egin zituan, eta umearen ama Mariari esan eutson: «Begira, israeldar asko jausteko eta beste asko altzatzeko ipinita dago hau; eztabaida sortzen dauan ezaugarri izango da, holan bihotz askotako asmoak agirian gelditu daitezan. Eta zuri ezpata batek alderik alde zulatuko deutsu arima».
    Bazan profetesa bat be, Ana eritxona, Fanuelen alaba, Aserren jatorrikoa. Urteetan oso aurreratua zan; gaztetan ezkondu eta zazpi urtez senarrarekin bizi ostean, alargun gelditu zan, eta bazituan laurogeta lau urte. Gau eta egun tenpluan egoten zan, barau eta otoitz, Jainkoa zerbitzen. Ordu harexetan han gertatu zan, eta Jainkoa goratzen eta umeaz berba egiten hasi jaken Jerusalemen askatasunaren begira egozan guztiei.
    Jesusen gurasoak, dan-dana Jaunaren legeak agintzen ebanez bete ondoren, Galileara bihurtu ziran, euren herri Nazaretera. Umea hazten eta indartzen joian, jakituriaz betetzen ziharduan eta Jainkoaren grazia beragaz eban.

Jaunak esana.

 

          Ebanjelioa era laburrean.

Ikusi dabe nire begiok Zugandiko salbazinoa.

  Jesu Kristoren Ebanjelioa San Lukasen liburutik

Lk 2, 22-32

    Moisesen legearen arabera, amari garbikuntza egiteko unea heldu jakonean, gurasoek Jerusalemera eroan eben Jesus, Jaunari aurkezteko. Izan be, holantxe dago aginduta Jaunaren legean: «Lehenengo-seme guztiak Jaunari sagaratuko deutsazuez». Jaunaren legean ezarritako oparia be eskeini behar eben: «Usapal bi edota usakume bi».
    Bazan Jerusalemen Simeon izeneko gizon bat, gizon zintzo eta jainkozalea, Jainkoak Israel noiz kontsolatuko zain egoana. Espiritu Santua beragaz eban, eta aditzera emona eutson ez zala hilko Jaunaren Mesias ikusi arte. Eta Espiritu Santuak eraginda tenplura joan zan.
    Legeak agintzen ebana betetzeko gurasoek Jesus umea tenplura eroan ebenean, Simeonek seina besoetan hartu eta Jainkoa bedeinkatu eban, esanez:

 «Orain itzi zeinke, Jauna,
zeure morroi hau bakean hiltzen,
Zeuk berbea emon bezala.
Ikusi dabe nire begiok Zugandiko salbazinoa,
herri guztien aurrean Zuk aurkeztua:
nazinoak argitzeko argia
eta zure herri Israelen aintza».

Jaunak esana.


IRUZKINA

Aurkezpenaren jai hau topaketa jaia da. Itun Zaharrak (Simeon eta Ana) Itun Barriagaz (Jesus) egingo dau topo: Jainkoari eskeintzariak egitetik, norbere burua eskeintzera pasatzeko sasoian sartzen gara: Jaiotzak eta heriotza-biztuerak bat egiten dabe misterio honetan.

Tenpluan, Jainkoarekin topo egiteko lekuan, ez da abaderik aurkitzen: Jesusen gurasoak Jainkoaren pobreekin aurkituko dira: eta honeentzat poz betea izango da. Hau ikusiz, ez dot besterik itxaron behar; hiltea baino ez dagokit; bete dauz-eta Jainkoak bere agintzariak.

Jesus benetako judegu jainko-zale aurkezten deusku ebanjelariak, haren gurasoen bidez. Eta Jainkoaren pobreen ametsen betetzaile. Simeon eta Ana atso-agure zaharrak dira itxaroten dagoan herriaren ordezkari.

Etsipen aldi haretan ez dagoz danak lur jota, edo desengainatuta, Jainkoaren agintzariak noiz beteko diran ez dakiela-eta. Batzuk (Jainkoaren pobreak) itxaroten dakie; eta honeen itxaropenak bere asebetea hartuko dau.

Deigarri dogu gaur ospatzen dogun jaia, gure itxaropena  ia lur-jota ikusten dogun aldiotan (abadetzarako bokazinorik ez da; ez dogu jarraipenik ikusten gure ondorengoengan; eleizak hutsik ikusten doguz; jainko-zaletasuna ia galdu dala; eleiztarrei berre egiten jaku edo aurrean erabiliak dira…).

Jainkoak bere Semea aurkezten deusku. Geuk egin behar deutsagu harrerea, eta berak asebeteko gaitu eta argituko.